Podpora inovativních metod vzdělávání
Realizace: 09. 2018 – 08. 2020. Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, využití ICT, formativního hodnocení a inkluzivního přístupu.
Název projektu: „Podpora inovativních metod vzdělávání”
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0009757
Poskytovatel dotace: MŠMT ČR
Název dotačního programu: OP VVV
Celkové výdaje projektu: 2.469.000,- Kč
Z toho dotace OPVK: 2.469.000,- Kč
Žadatel: Základní škola Krnov, Janáčkovo náměstí 17, okres Bruntál, příspěvková organizace
Termín realizace: 1.9. 2018 – 31.8. 2020
Cíl projektu:
Cílem projektu je osobnostně profesní rozvoj pedagogů směrem k smysluplnému využívání ICT ve výuce, rozvoji čtenářské gramotnosti, prvků formativního hodnocení a podpoře inkluzivního vzdělávání.
Stručný popis projektu:
V rámci vybraných šablon projekt realizuje tyto vybrané aktivity
A na základní škole:
2.II/2 Školní speciální pedagog
V rámci této aktivity bude na škole působit speciální pedagog na 0,5 úvazku, který bude mít za úkol zavést “Společné vzdělávání” a hlavně systém podpůrných opatření. Speciální pedagog bude diagnostikovat speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Spolupracuje na tvorbě plánů pedagogické podpory, nebo individuálního plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření. Speciální pedagog spolupracuje s pedagogy, zákonnými zástupci a poradenskými středisky.
2.II/3 Školní psycholog
V rámci této aktivity bude na škole působit školní psycholog na 0,5 úvazku, který se bude podílet na zavedení “Společného vzdělávání”, podpůrných opatření a bude spolupracovat s pedagogy na tvorbě bezpečného a podnětného klimatu školy. Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení.
2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP zaměřené na čtenářskou a matematickou gramotnost v celkovém rozsahu 416 hodin
V rámci této aktivity projdou všichni pedagogičtí pracovníci školením zaměřeným na rozvoj čtenářské a kritické gramotnosti (min. 8 hod.), další vzdělávání bude zaměřeno na prohlubování metod Hejného matematiky (min. 8 hod.). Obě školení budou rozšířeny o prvky formativního hodnocení. Cílem zvýšit jak čtenářskou a matematickou gramotnost žáků tak jejich kritické myšlení a vlastní zodpovědnost.
2.II/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP zaměřené na inkluzi v celkovém rozsahu 16 hodin
V rámci této aktivity projdou všichni pedagogičtí pracovníci školením zaměřeným na rozvoj čtenářské a kritické gramotnosti (min. 8 hod.), další vzdělávání bude zaměřeno na prohlubování metod Hejného matematiky (min. 8 hod.). Obě školení budou rozšířeny o prvky formativního hodnocení. Cílem zvýšit jak čtenářskou a matematickou gramotnost žáků tak jejich kritické myšlení a vlastní zodpovědnost.
2.II/13 Profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím mentoringu
V rámci této aktivity bude podpořeno zavádění formativního hodnocení formou skupinového a individuálního mentoringu.
2.II/16 Využití ICT ve vzdělávání
Aktivita bude realizována 12 pedagogy, kteří do výukyzapojí iPady. Při výuce budou spolupracovat s koordinátorem ICT a s externím odborníkem.
B ve školní družině:
2.V/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP zaměřené na matematickou a čtenářskou gramotnost v celkovém rozsahu 168 hodin
V rámci této aktivity projdou všichni pedagogičtí pracovníci školením zaměřeným na rozvoj čtenářské a kritické gramotnosti (min. 16 hod.), další vzdělávání bude zaměřeno na prohlubování metod Hejného matematiky (min. 8 hod.). Cílem je zvýšit jak čtenářskou a matematickou gramotnost žáků tak jejich kritické myšlení a provázat nenásilně a prakticky aktivity školy a zájmového vzdělávání.
2.V/6 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv
V rámci této aktivity bude spolupracovat jedna paní vychovatelka s kolegyní na jiné škole.
2.V/10 Využití ICT ve vzdělávání
V rámci této aktivity využijí zapojení vychovatelé min. 1x týdně iPady při práci s dětmi.
2.V/11 Klub pro účastníky ŠD
V rámci této aktivity bude v rámci ŠD pracovat 2 školní roky Klub deskových her a Badatelský klub.
2.V/13 Projektový den mimo ŠD
V rámci této aktivity zrealizuje každé oddělení ŠD jeden projektový den mimo ŠD.
Články:
Klub deskových her a zábavné logiky
Koordinace projektu ve škole: Karel Handlíř