Rozvoj inkluzivního vzdělávání prostřednictvím inovativních metod a forem výuky
Realizace: 08. 2016 – 08. 2018. Metodická a didaktická podpora pedagogů v rozvoji čtenářské gramotnosti a personální podpora inkluze.
Název projektu: „Rozvoj inkluzivního vzdělávání prostřednictvím inovativních metod a forem výuky”
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0000967
Poskytovatel dotace: MŠMT ČR
Název dotačního programu: OP VVV
Celkové výdaje projektu: 1.733.065,- Kč
Z toho dotace OPVK: 1.733.065,- Kč
Žadatel: Základní škola Krnov, Janáčkovo náměstí 17, okres Bruntál, příspěvková organizace
Termín realizace: 15.8. 2016 – 14.8. 2018
Cíl projektu:
Cílem projektu je osobnostně profesní rozvoj pedagogů směrem k aplikaci společného vzdělávání žáků a spolupráce s rodiči žáků.
Stručný popis projektu:
V rámci vybraných šablon projekt realizuje tyto vybrané aktivity:
II/1.2 Školní speciální pedagog
V rámci této aktivity bude na škole působit speciální pedagog na 0,5 úvazku, který bude mít za úkol zavést “Společné vzdělávání” a hlavně systém podpůrných opatření. Speciální pedagog bude diagnostikovat speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Spolupracuje na tvorbě plánů pedagogické podpory, nebo individuálního plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření. Speciální pedagog spolupracuje s pedagogy, zákonnými zástupci a poradenskými středisky.
II/1.3 Školní psycholog
V rámci této aktivity bude na škole působit školní psycholog na 0,5 úvazku, který se bude podílet na zavedení “Společného vzdělávání”, podpůrných opatření a bude spolupracovat s pedagogy na tvorbě bezpečného a podnětného klimatu školy. Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení.
II/2.6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin
V rámci této aktivity projdou všichni pedagogičtí pracovníci školením v rozsahu 80 hodin, zaměřeném na rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení prostřednictvím programu RWCT. Tato konstruktivistická metoda zaměřená na kritické čtení a psaní se pak postupně bude zařazovat do výuky většiny předmětů, s cílem zvýšit jak čtenářskou gramotnost žáků tak jejich kritické myšlení.
II/2.13 Nové metody ve výuce na ZŠ
V rámci této aktivity bude podpořeno zavádění nových metod a forem výuky v oblasti čtenářské gramotnosti (zavádění programu RWCT) a matematické gramotnosti (zavádění Hejného matematiky) prostřednictvím spolupráce pedagogů, kteří nově zavádějí výše uvedené metody a pedagogů, kteří již s aplikací těchto metod mají zkušenosti. Při spolupráci se využívá metod mentoringu.
Články:
Koordinace projektu ve škole: Karel Handlíř