Rozvoj inkluzivního vzdělávání prostřednictvím inovativních metod a forem výuky

Realizace: 08. 2016 – 08. 2018.  Metodická a didaktická podpora pedagogů v rozvoji čtenářské gramotnosti a personální podpora inkluze.

Logolink OP VVV hor barva cz

Název projektu: „Rozvoj inkluzivního vzdělávání prostřednictvím inovativních metod a forem výuky”

Registrační číslo projektu:  CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0000967

Poskytovatel dotace:   MŠMT ČR

Název dotačního programu: OP VVV

Celkové výdaje projektu:      1.733.065,- Kč

Z toho dotace OPVK:            1.733.065,-  Kč

Žadatel:    Základní škola Krnov, Janáčkovo náměstí 17, okres Bruntál, příspěvková organizace

Termín realizace:    15.8. 2016 – 14.8. 2018

Cíl projektu:

Cílem projektu je osobnostně profesní rozvoj pedagogů směrem k aplikaci společného vzdělávání žáků a spolupráce s rodiči žáků.

Stručný popis projektu:

V rámci vybraných šablon projekt realizuje tyto vybrané aktivity:

II/1.2 Školní speciální pedagog

V rámci této aktivity bude na škole působit speciální pedagog na 0,5 úvazku, který bude mít za úkol zavést “Společné vzdělávání” a hlavně systém podpůrných opatření. Speciální pedagog bude diagnostikovat speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Spolupracuje na tvorbě plánů pedagogické podpory, nebo individuálního plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření. Speciální pedagog spolupracuje s pedagogy, zákonnými zástupci a poradenskými středisky.

II/1.3 Školní psycholog

V rámci této aktivity bude na škole působit školní psycholog na 0,5 úvazku, který se bude podílet na zavedení “Společného vzdělávání”, podpůrných opatření a bude spolupracovat s pedagogy na tvorbě bezpečného a podnětného klimatu školy. Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení.

II/2.6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin

V rámci této aktivity projdou všichni pedagogičtí pracovníci školením v rozsahu 80 hodin, zaměřeném na rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení prostřednictvím programu RWCT. Tato konstruktivistická metoda zaměřená na kritické čtení a psaní se pak postupně bude zařazovat do výuky většiny předmětů, s cílem zvýšit jak čtenářskou gramotnost žáků tak jejich kritické myšlení.

II/2.13 Nové metody ve výuce na ZŠ

V rámci této aktivity bude podpořeno zavádění nových metod a forem výuky v oblasti čtenářské gramotnosti (zavádění programu RWCT) a matematické gramotnosti (zavádění Hejného matematiky) prostřednictvím spolupráce pedagogů, kteří nově zavádějí výše uvedené metody a pedagogů, kteří již s aplikací těchto metod mají zkušenosti. Při spolupráci se využívá metod mentoringu.

Články:

Když se učitelé učí

IMG 2221 1 IMG 2212 1 IMG 2213 1 IMG 2222 1
IMG 1916 IMG 1918 IMG 1919 IMG 2223

Koordinace projektu ve škole:      Karel Handlíř

Logolink OP VVV hor barva cz