Od pondělí 10. května se vrátí do školy také žáci 2. stupně. Ve třídách se bude v týdenních intervalech střídat prezenční výuka ve škole s distanční výukou doma.
Kdy doma a kdy ve škole?
- Prezenční výuka ve škole i distanční výuka doma je pro všechny žáky povinná.
lichý týden |
sudý týden |
lichý týden |
sudý týden |
10. – 14. 5. |
17. – 21. 5. |
24. – 28. 5. |
31.5. – 4.6. |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
6. ABC |
7. ABC |
7. ABC |
6. ABC |
6. ABC |
7. ABC |
7. ABC |
6. ABC |
8. ABC |
9. ABC |
9. ABC |
8. ABC |
8. ABC |
9. ABC |
9. ABC |
8. ABC |
Kterými vchody budou děti chodit?
- učitelé vyzvednou žáky u určených vchodů na pavilonu A (předním a zadním vchod) u vchodu do tělocvičny u hlavního vchodu do školy, u těchto vchodů budou mít žáci i šatny
Jak bude probíhat a kdy bude končit prezenční výuka?
- žáci se budou učit dle rozvrhů zveřejněných v Edupage, podle času zahájení výuky a počtu hodin v jednotlivých dnech je v tabulce níže uveden čas ukončení výuky
- tělesná výchova bude probíhat na venkovním hřišti a hudební výchova bude bez zpěvu
třídy – lichý týden |
příchod do školy |
konec výuky po 5. hod. |
konec výuky po 6. hod. |
6.A |
6.B |
6.C |
7:35 |
x |
13:15 (13:25 – 6.C) |
8.A |
8.B |
8.C |
7:50 |
12:25 |
13:30 (13:35 – 8.C) |
třídy – sudý týden |
příchod do školy |
konec výuky po 5. hod. |
konec výuky po 6. hod. |
7.A |
7.B |
7.C |
7:35 |
12:25 |
13:15 (13:25 – 7.C) |
9.A |
9.B |
9.C |
7:50 |
12:25 |
13:30 (13:35 – 9.C) |
Jak bude probíhat distanční výuka v týdnu, kdy budou žáci doma?
- distanční výuka bude probíhat stejně jako doposud, žáci budou mít zadané prezentace, ověřování učiva a Meety (rozvrh Meetů se může změnit)
- výjimkou může být první a druhý týden rotační výuky, kdy bude probíhat adaptace a v některých předmětech neproběhnou Meety
Budete pro žáky připravovat adaptační program?
- v prvním týdnu ve škole budou třídy absolvovat adaptační program zaměřený na socializaci, spolupráci, komunikaci a postupný přechod na školní výuku
- v rámci adaptačního programu budou žáci ve skupinách plnit úkoly praktického zaměření z různých předmětů venku i ve třídě
- žáci se nebudou učit podle rozvrhu, konec výuky bude nejpozději ve 14:00 hod.
- v dalším týdnu ve škole už bude probíhat výuka podle rozvrhu, včetně odpolední výuky
- při výuce bude kladen důraz na procvičování, ujasňování, mapování a upevňování učiva probraného na on-line výuce
Kdo se může účastnit prezenční výuky?
- všichni žáci 1. stupně podle výše uvedeného rotačního rozpisu, kteří splní podmínky pro vstup do školy:
- absolvují v pondělí a ve čtvrtek antigenní test
- nebo doloží lékařskou zprávu o prodělané nemoci Covid 19 s datem prvního pozitivního testu (od testu nesmí uběhnout více jak 90 dnů)
- doloží zprávu certifikované laboratoře o negativním výsledku antigenního nebo PCR testu který nesmí být starší 48 hod
- budou si chránit dýchací cesty chirurgickou roušku
- budou si dezinfikovat ruce při vstupu do školy a vstupu do třídy (zde mohou i mýdlem)
- nebudou mít akutní příznaky nemoci Covid 19
- v případě pochybností volejte 739 040 461 (ředitel školy)
Může si dítě přinést vlastní test (např. ze slin)?
- ANO umožníme žákům přinést si i vlastní antigenní test např. ze slin
- test musí být na seznamu antigenních testů MZ
- test a jeho součásti musí být neporušeny a test si žáci provedou s učitelem ve třídě
- rodiče zajistí, aby žák uměl test používat a zvládl samo testování
- náklady na tyto testy si hradí rodiče sami
Co se stane, pokud rodiče odmítnou žáka testovat?
- netestované dítě nebo dítě, které nesplnilo podmínky viz. výše, se nemůže zúčastnit prezenční výuky
- dítě tak bude pokračovat v distanční výuce (s jinou třídou v ročníku a s možným omezením výuky přes Meet)
Jak bude probíhat testování?
- testování bude probíhat pravidelně v pondělí a ve čtvrtek ráno po nástupu do školy
- testování proběhne testem dodaným MŠMT (Singclean IVD COVID-19 Test Kit)
- žáci přijdou ve stanoveném čase k určenému vchodu do školy
- učitel si je bude postupně přebírat a přes šatnu je odvede do třídy
- na stolech budou připravené zkumavky, testovací kapalina, testovací destička a tyčinka se štětinkou na výtěr nosu
- testování proběhne tak, že si žáci rozbalí testovací destičku, do zkumavky nakapou testovací kapalinu, tyčinkou odeberou vzorek z přední části nosu (cca 2 cm) a zastrčí tyčinku do zkumavky, 10x s ní zatočí a po 1 minutě stisknou prsty zkumavku a tyčinku vyjmou tak, aby většina vzorku zůstala ve zkumavce, zkumavku uzavřou kapacím víčkem a opět 1 min. počkají, poté nakapou 3 kapky do kulatého otvoru na testovací destičce, testovací destičku položí na okraj stolu vše názorně uvidíte zde na videu MŠMT
- po 15 min. učitel zkontroluje výsledky a žáci testovací destičky vyhodí do odpadkového koše
- pokud chce být na testování účasten rodič (nebo jim pověřená osoba) přichází i s žákem ve stanoveném čase k nouzovému vchodu do tělocvičny (viz. obrázek) a své dítě si může otestovat sám nebo dohlížet na průběh testování
- pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se později, provede se test bezprostředně po jeho příchodu u hlavního vchodu do pavilonu A (u recepce)
Jak se postupuje při zjištění pozitivního testu?
- škola bude postupovat podle testovacího diagramu
- pozitivně testovaný žák se přesune do izolační místnosti kde počká na rodiče
- rodiči škola předá potvrzení o pozitivním výsledku antigenního testu, ten má povinnost informovat dětského lékaře a podrobit se konfirmačnímu PCR testu
- o výsledku PCR testu musí rodič neprodleně informovat školu
- žák s pozitivním výsledkem antigenního testu se může vrátit k prezenční výuce buď po předložení negativního konfirmačního PCR testu nebo po skončení povinné izolace (potvrzené dětským lékařem)
Výsledky testování
- v týdnu od 12.4. – 19.4. jsme provedli celkem 409 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 19.4. – 23.4. jsme provedli celkem 427 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 26.4. – 30.4. jsme provedli celkem 535 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 3.5. – 7.5. jsme provedli celkem 236 testování a všechny testy byly negativní
Jaká bude organizace k zajištění bezpečnosti dětí:
- každá třída bude mít své vyučující, třídy se budou dělit na skupiny, nebudou se však míchat s jinými třídami
- o přestávkách budou žáci i vyučující ve třídě, na toalety budou chodit průběžně
- každá třída bude mít určenou toaletu
- před začátkem vyučovací hodiny, v polovině a na konci vyučovací hodiny se bude větrat
- při vstupu do školy, do třídy, před přestávkou a po návratu z venku si budou žáci umývat ruce mýdlem, případně dezinfikovat
Budou povinné roušky?
- ANO žáci i učitelé budou nosit ve všech prostorách školy chirurgické roušky resp. respirátory (učitelé), doporučujeme min. 2 roušky na den
Kdo se bude moci stravovat ve školní jídelně?
- žáci navštěvující prezenční výuku mohou konzumovat oběd v jídelně
- žáci na distanční výuce si musí oběd z jídelny odnést mezi 11:15 – 11:45
- v jídelně budou maximálně dvě třídy
- týdenní rozpis příchodů na obědy – lichý týden
- týdenní rozpis příchodů na obědy – sudý týden
- v případě nejasností volejte 724 590 030 (vedoucí jídelny)
Skupinové konzultace
- skupinové konzultace jsou určeny žákům, které kontaktovalo vedení školy z důvodu neplnění povinností distanční výuky
- žáci se vzdělávají dle potřeby a speciálního rozvrhu ve skupinách s maximálním počtem 6 žáků na skupinu
- všichni žáci účastnící se skupinových konzultací se musí testovat 2x týdně (pondělí a čtvrtek, nebo před první hodinou)
Individuální konzultace
- individuální konzultace jsou poskytovány žákům na základě doporučení pedagogů, konzultaci povoluje vedení školy s přihlédnutím na individuální potřeby žáků
- žáci účastnící se individuálních konzultací se netestují
Odkazy na právní směrnice:
MO MZ – ochrana dýchacích cest MO MZ – opatření ve školách 2. fáze MO MZ – testování žáků
Informace k provozu škol od 10.5.2021 (MŠMT ČR)