Rozvoj systému podpory vzdělávání ZŠJN Krnov

Realizace: 1.9. 2022 – 31.8. 2025. Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, využití ICT, formativního hodnocení a inkluzivního přístupu.

Název projektu: „Rozvoj systému podpory vzdělávání ZŠJN Krnov”

Registrační číslo projektu:  CZ.02.02.xx/00/22_002/0002106

Poskytovatel dotace:   MŠMT ČR

Název dotačního programu: OP JAK

Celkové výdaje projektu:      4.500.751,- Kč

Z toho dotace OPVK:              4.500.751,-  Kč

Žadatel:    Základní škola Krnov, Janáčkovo náměstí 17, okres Bruntál, příspěvková organizace

Termín realizace:    1.9. 2022 – 31.8. 2025

Cíl projektu:

Přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti a žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.

Stručný popis projektu:

V rámci vybraných šablon projekt realizuje tyto vybrané aktivity

Na základní škole:

1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ – 0,7 úvazku

Další speciální pedagog rozšíří služby školního poradenského centra, cílenou specializovanou podporou žáků se SVP i učitelům přímo ve výuce. Speciální pedagog se bude věnovat podpoře žáků u kterých vznikají vzdělávací obtíže v důsledku jejich zdravotního znevýhodnění a bude ve spolupráci s učiteli a AP hledat efektivní strategie učení, které pomohou žákům zvládnout vzdělávací výstupy.

1.II/3 Školní psycholog ZŠ – 0,3 úvazku

Touto aktivitou škola rozšíří služby školního psychologa o specifickou oblast práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky, zaměřenou na rozvoj metod a forem podpory těchto žáků v heterogenních třídách. Dále bude navýšena kapacita pro systémovou práci ze třídami (třídní klima, prevence šikany).

1.II/4 Sociální pedagog ZŠ – 0,7 úvazku

Do systému poradenského centra zařadíme dva sociální pedagogy, který se zaměří na podporu žáků u kterých vznikají vzdělávací obtíže v důsledku jejich sociálního a kulturního znevýhodnění. Jejich úkolem bude ve spolupráci s učiteli a zákonnými zástupci, dlouhodobě snižovat dopady faktorů, které způsobují sociální vyloučení.

1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ

V rámci této aktivity máme k dispozici minimálně 464 hodin vzdělávání pedagogických pracovníků. Zde se budeme soustředit na dlouhodobou podporu rozvoje pedagogických kompetencí při výuce matematické, čtenářské, kritické a informační gramotnosti, spolu s rozvojem dovedností zaměřených na responzivní výuku.

1.II/11 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v ZŠ

Touto aktivitou chceme ve spolupráci s Klubem rodičů podpořit rodičovské kavárny a diskuzi nad aktuálními tématy vzdělávání. Formou přednášek a workshopů vést rodiče k pochopení proč jsou do výuky zařazovány nové výukové metody a jaký mají dopad na učení jejich žáků.

Ve školní družině

1.V/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ŠD

V rámci vzdělávání se budeme zaměřovat na podporu pedagogů v zařazování projektové výuky, zážitkové pedagogiky a aktivizujících metod zaměřených na OSV, environmentální výchovu a rozvoj mezipředmětových vztahů. Celkem máme k dispozici na tato témata 72 hodin vzdělávání.

1.V/3 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD

V rámci činnosti školních družin, chceme prostřednictvím této aktivity systematicky rozšířit, cílené a pravidelné zařazování projektové výuky, zážitkové pedagogiky a aktivizujících metod s cílem podpořit integraci, spolupráci a rozvoj sociálních dovedností žáků, spolu s vytvářením prostoru pro environmentální výchovu a mezipředmětové vztahy. V rámci této aktivity bude realizováno 11 bloků inovativního vzdělávání, každá o rozsahu 32 hodin.

Články:

Koordinace projektu ve škole:      Karel Handlíř