Rozvoj systému podpory vzdělávání ZŠJN Krnov
Realizace: 1.9. 2022 – 31.8. 2025. Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, využití ICT, formativního hodnocení a inkluzivního přístupu.
Název projektu: „Rozvoj systému podpory vzdělávání ZŠJN Krnov”
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.xx/00/22_002/0002106
Poskytovatel dotace: MŠMT ČR
Název dotačního programu: OP JAK
Celkové výdaje projektu: 4.500.751,- Kč
Z toho dotace OPVK: 4.500.751,- Kč
Žadatel: Základní škola Krnov, Janáčkovo náměstí 17, okres Bruntál, příspěvková organizace
Termín realizace: 1.9. 2022 – 31.8. 2025
Cíl projektu:
Přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti a žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Stručný popis projektu:
V rámci vybraných šablon projekt realizuje tyto vybrané aktivity
Na základní škole:
1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ – 0,7 úvazku
Další speciální pedagog rozšíří služby školního poradenského centra, cílenou specializovanou podporou žáků se SVP i učitelům přímo ve výuce. Speciální pedagog se bude věnovat podpoře žáků u kterých vznikají vzdělávací obtíže v důsledku jejich zdravotního znevýhodnění a bude ve spolupráci s učiteli a AP hledat efektivní strategie učení, které pomohou žákům zvládnout vzdělávací výstupy.
1.II/3 Školní psycholog ZŠ – 0,3 úvazku
Touto aktivitou škola rozšíří služby školního psychologa o specifickou oblast práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky, zaměřenou na rozvoj metod a forem podpory těchto žáků v heterogenních třídách. Dále bude navýšena kapacita pro systémovou práci ze třídami (třídní klima, prevence šikany).
1.II/4 Sociální pedagog ZŠ – 0,7 úvazku
Do systému poradenského centra zařadíme dva sociální pedagogy, který se zaměří na podporu žáků u kterých vznikají vzdělávací obtíže v důsledku jejich sociálního a kulturního znevýhodnění. Jejich úkolem bude ve spolupráci s učiteli a zákonnými zástupci, dlouhodobě snižovat dopady faktorů, které způsobují sociální vyloučení.
1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
V rámci této aktivity máme k dispozici minimálně 464 hodin vzdělávání pedagogických pracovníků. Zde se budeme soustředit na dlouhodobou podporu rozvoje pedagogických kompetencí při výuce matematické, čtenářské, kritické a informační gramotnosti, spolu s rozvojem dovedností zaměřených na responzivní výuku.
1.II/11 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v ZŠ
Touto aktivitou chceme ve spolupráci s Klubem rodičů podpořit rodičovské kavárny a diskuzi nad aktuálními tématy vzdělávání. Formou přednášek a workshopů vést rodiče k pochopení proč jsou do výuky zařazovány nové výukové metody a jaký mají dopad na učení jejich žáků.
Ve školní družině
1.V/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ŠD
V rámci vzdělávání se budeme zaměřovat na podporu pedagogů v zařazování projektové výuky, zážitkové pedagogiky a aktivizujících metod zaměřených na OSV, environmentální výchovu a rozvoj mezipředmětových vztahů. Celkem máme k dispozici na tato témata 72 hodin vzdělávání.
1.V/3 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD
V rámci činnosti školních družin, chceme prostřednictvím této aktivity systematicky rozšířit, cílené a pravidelné zařazování projektové výuky, zážitkové pedagogiky a aktivizujících metod s cílem podpořit integraci, spolupráci a rozvoj sociálních dovedností žáků, spolu s vytvářením prostoru pro environmentální výchovu a mezipředmětové vztahy. V rámci této aktivity bude realizováno 11 bloků inovativního vzdělávání, každá o rozsahu 32 hodin.
Články:
Koordinace projektu ve škole: Karel Handlíř