“Školní čtenářské kluby na 2. stupni základní školy”
Realizace: 11. 2016 – 10. 2019. Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti prostřednictvím čtenářských klubů.
Název projektu: “Školní čtenářské kluby na 2. stupni základní školy”
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000589
Doba trvání projektu: od 1.11. 2016 do 31.10. 2019.
Pozice školy v projektu: spolupracující škola
Předkladatel projektu: Nová škola o.p.s.
Hlavním cílem projektu: je zkvalitnění sytému vzdělávání v oblasti čtenářské gramotnosti u socioekonom. znevýhodněných žáků prostřednictvím školních čtenářských klubů.
Obsah projektu: Jak už sám název napovídá, smyslem tohoto projektu je ověřit fungování čtenářských klubů u žáků na druhém stupni základní školy. Ve spolupráci s 27 čtenářskými kluby v základních školách napříč celou Českou republikou, budeme hledat cesty jak nejlépe vzdorovat “čtenářské krizi”, která je s nástupem puberty patrná téměř u všech čtenářů.
Ve škole bude každou středu od 14:00 – 15:30 hod. probíhat čtenářský klub, který je určen žákům 2. stupně základní školy. Čtenářský klub povedou souběžně paní učitelka s panem knihovníkem městské knihovny, který je také do projektu zapojen.
Spolupracující školní čtenářské kluby budou podpořeby moderovanou kolegiální podporou od regionálních koordinátorek.
Na naší základní škole vznikne “centrum regionální podpory“, které se bude snažit o šíření poznatků s vedením čtenářských klubů do nezapojených škol. V rámci této aktivity budeme organizovat odpolední setkání na různá čtenářská témata, která mají návaznost na klubovou práci, resp. cílený rozvoj čtenářství.
Projekt má i výzkumný potenciál, zahrnuje vstupní i výstupní vlnu dotazování, mapování rozvoje zkušeností klubových manažerů a zjišťování dopadu klubové práce na velmi pozvolnou proměnu prostředí celé školy směrem k inkluzivnímu čtenářskému společenství.
Součástí projektu budou i pravidelná autorská čtení a besedy se současnými dětskými autory.
Články o nás:
Koordinátorka projektu ve škole: Mgr. Marcela Rychtová