Všechny pozdravy z Anglie

pondělí  7.10. – den první

Vyrážíme po sedmé hodině ranní směr Brno, kde si přistupuje sympatický průvodce David. Dozvídáme se podrobnosti programu a odpočíváme. Obědváme u Prahy a večeříme již v Německu. Projíždíme Belgií a Francií. Ještě v noci nasedáme na trajekt společnosti P&O z Calais do Doveru.

úterý 8.10. – den druhý

Nad ránem plujeme po klidných vodách Lamanšského průlivu. Vítá nás zamračené, ale nedeštivé počasí. První zastávkou je Brighton, jedno z největších a nejznámějších pobřežních letovisek Velké Británie. Dostáváme se tam obloukem po dálnici M20, plné Londýňanů spěchajících do práce. V Brightonu navštěvujeme Sae Life Centre, muzeum podmořského světa s krásnou atmosférou. Vydáváme se na vyhlídkovou věž British Airways i360, ze které je nádherný výhled na celé pobřeží. Na zábavním molu Brighton Pier se občerstvujeme tradičními fish and chips, někdo dojídá poslední domácí zásoby. Jdeme na prohlídku exotického paláce Royal Pavilion, připomínajícího indický Tádž Mahal. Unaveni odpočíváme v parku a vydáváme se na nákupy suvenýru pro své rodiny. Večer přijíždíme do Croydonu a konečně se potkáváme se svými hostitelskými rodinami. Dobrou noc!

Video pohlednice 1. a 2. den

středa 9.10. – den třetí

Večeře! Spousta angličtiny a …postel! Po noci v autobuse a únavné cestě spíme v hostitelských rodinách. Je to pro každého veliká zkušenost. Žije se tu opravdu jinak. Ráno si sdělujeme dojmy a zajímavosti. Někdo je nadmíru spokojený, někoho překvapí anglická večeře, octové chipsy v obědovém balíčku, či méně prostoru v londýnských domech. Domluvíme se! My se domluvíme! Nejistotu a obavy vystřídalo zdravé sebevědomí. Vyrážíme směr Oxford. Na prohlídku Christ Church College dostáváme sluchátka a videoprůvodce. Dozvídáme se o historii místa, slavných osobnostech a procházíme univerzitou, která žije každodenním životem. Jsme tu jako turisti, ale potkáváme se i se studenty a profesory. Odkud to tu jen známe? To schodiště, ta jídelna… no jasně. Z filmů o nejslavnějším kouzelníkovi Harry Potterovi! Po prohlídce Christ Church College vyrážíme do městečka na krátkou procházku kolem míst studií tolika slavných osobností britské historie. Autoři Alenky v říši divů, Pána prstenů, či příběhů z Narnie byli mnohdy i spolužáci a přátelé. Odpoledne navštěvujeme na krátkou chvíli Londýn a slavné British Museum. Je tu rušno. Prohlížíme si expozice z antického Řecka, Egypta, nebo Činy. Večer se dostáváme do londýnské špičky a k rodinám přijíždíme opět znaveni zážitky a cestováním. Tak zase zítra!

Video pohlednice 3. den

Čtvrtek 10.10. – den čtvrtý

Dobré ráno Londýne! Dnes se na nás nezlob, ale ukážeme ti záda. Vydáváme se na západ vyřešit záhadu Stonehenge, jednoho z nejstarších a nejznámějších míst v Anglii. Záhadné kameny nás zdraví už z veliké dálky salisburských plání. Z turistického centra nás přímo ke kamenným kruhům dopraví speciální autobus. Obcházíme kolem starodávných hodin, obětního místa, nebo modelu sluneční soustavy? Povídáme si o zajímavostech samotného Stonehenge, přemýšlíme jak se sem kameny vážící až 50 tun dostaly ze 150 mil vzdáleného Walesu. Fotíme, navštěvujeme muzeum s výkladem v angličtině a nezbytný gift shop. Po krátké cestě autobusem se ocitáme v Salisbury. Město se pyšní nejvyšší katedrálou celé Anglie a také proslulou deklarací svobod z roku 1215. V katedrále nás vítají velice příjemní průvodci. Na poslední část dne máme v plánu krátký rozchod v historickém centru města. Dnes se poprvé vyhýbáme všem zácpám a vracíme na místo srazu včas. Inu už jsme zkušení cestovatelé. Jsme za to rádi, v pátek nás čeká celodenní putování po krásách Londýna a že jich je. Ale ty vám přiblížíme zase zítra. Nemůžeme se dočkat!

Video pohlednice 4. den

Pátek 11.10. – den pátý

Dnes se loučíme s rodinami. Milión zážitků, miliónová zkušenost. Děkujeme, že jste se o nás starali. Dnes si projdeme Londýn a budeme cestovat jako praví Londýňané … metrem. Z londýnského „tube“  vystupujeme na slavné Waterloo station. Začínáme u London Eye, projdeme se k Wesminsteru přes řeku Temži, kolem slavné Elisabeth Tower a britského parlamentu. Navštívíme Trafalgar Square, projdeme přes China Town na Leicester Square kde si dáme poslední rozchod na nákup originálních londýnských suvenýrů a oběd. Ano, oběd… čtete dobře, tohle vše jsme zvládli dopoledne. Odpoledne nás čeká Buckinghamský palác, další přesun metrem a prohlídka legendárního Toweru a korunovačních klenotů. Závěr dne nám trochu kazí přísné bezpečnostní opatření, díky němuž se nedostáváme na mrakodrap Sky Garden, ale vynahrazujeme si to procházkou po Tower Bridge a kolem řeky Temže. Znaveni padáme do sedaček autobusu a hurá na trajekt a domů… Domů do Česka.