Pomáháme školám k úspěchu

Od 1. září 2020 patříme ke školám zapojeným do projektu Pomáháme školám k úspěchu, s jehož podporou rozvíjíme u našich žáků čtenářství, pisatelství, čtenářskou a kritickou gramotnost. Vedení školy i učitelé posilují ve škole kulturu podporující učení žáků a profesní rozvoj učitelů. Projekt Pomáháme školám k úspěchu iniciovala a dlouhodobě podporuje Nadace The Kellner Family Foundation.

 

Název projektu:   Pomáháme školám k úspěchu

Poskytovatel dotace:  Nadace The Kellner Family Foundation

Realizace projektu:   1.9. 2020 – 31.8. 2024

Popis projektu:

Pomáháme školám k úspěchu“ je vzdělávací projekt pro učitele a ředitele veřejných základních škol v České republice, který se zaměřuje na vysokou kvalitu výuky a zejména na individuální přístup pedagogů k žákům.

Dlouhodobá vzdělávací, materiální a personální podpora pomáhá učitelům lépe rozpoznávat individuální potřeby svých žáků, lépe přizpůsobovat styl výuky, a tak dosahovat co nejlepších pedagogických výsledků. Věříme, že každý z žáků zažije svůj školní úspěch, který do budoucna pomůže upevnit jejich vztah ke vzdělávání.

Co je cílem projektu

Efektivně podpořit veřejné základní školy, aby rozvíjely Schopnost každého žáka dosahovat  co nejlepších vzdělávacích výsledků.  Vytvořit za tímto účelem v ČR síť  modelových škol. Podporovat vznik regionálních sítí dalších spolupracujících škol, které budou spolupracovat s modelovými školami a budou se dlouhodobě učit od sebe navzájem.

Zajištění projektu

Projekt iniciovala a financuje THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, rodinná nadace Renáty a Petra Kellnerových, která jej připravila ve spolupráci s expertní radou projektu a realizuje jej prostřednictvím obecně prospěšné společnosti Pomáháme školám k úspěchu o.p.s.

Projektové aktivity

1.Kolegiální spolupráce – spolupracující dvojice

    • Spolupráce dvou kolegů na škole při niž společně uvažují o výuce, připravují ji, realizují a spolu reflektují. Společně se postupně učí porozumět tomu, kdy a jak se jejich žáci učí a co potřebují oni sami zlepšit, aby se jejich žáci učili lépe a aby si své učení lépe řídili.
    • V prvním roce budou ve škole pracovat 4 dvojice spolupracujících učitelů.
    • V dalších letech se počet spolupracujících dvojic bude rozrůstat.

2. Kolegiální spolupráce – školní projektový tým

    • Školní projektový tým tvoří všichni aktuálně zapojení učitelé, včetně vedení školy.
    • Schůzky jsou zaměřeny na sdílení zkušeností, inspiraci, řešení potřeb zapojených učitelů a systémové přenášení podnětů z lokální sítě

3. Pedagogický konzultant

    • Pedagogický konzultant je externí odborník pomáhající zapojeným pedagogům s konkretně zacílenou potřebou podpory.

4. Návštěvy projektových škol

    • Třikrát do roka proběhnou návštěvy na modelových školách v rozsahu 6-8 hodin.
    • Účastnit se v prvním roce mohou jen zapojení pedagogové, v dalších letech i ostatní pedagogové.
    • Náslech v hodinách a následná reflexe, inspirace.

5. Dvoudenní vzdělávací výjezd

    • Tyto výjezdy budou organizovány 3x za školní rok a účastnit se jich mohou zapojení pedagogové celé lokální sítě.
    • Obsah výjezdu tvoří lokální koordinátoři a zaměřen bude na sdílení zkušeností a zvyšování kompetencí účastníků.

6. Individuální mini granty

    • Od druhého roku bude moci škola žádat o pedagogické konzultanty a jinou jasně definovanou potřebu formou mini grantů.

 

Mediální výstupy projektu