Střípky z Anglie

Od pátečního rána je na cestách po Velké Británii 48 našich žáků a 4 pedagogové. Na střípky z jejich cesty se můžete podívat v tomto článku.

DEN 1

Vyrážíme v šest ráno směr Brno, kde si přistupuje sympatická průvodkyně Monika. Dozvídáme se podrobnosti programu a odpočíváme. Obědváme u Prahy a večeříme již v Německu. Projíždíme Belgií a Francií. Ještě v noci nasedáme na trajekt společnosti P&O z Calais do Doveru.

DEN 2

Nad ránem plujeme po klidných vodách Lamanšského průlivu. Vítá nás východ slunce nad bílými útesy staré dobré Anglie. První zastávkou je Brighton, jedno z největších a nejznámějších pobřežních letovisek Velké Británie. Je brzy ráno, ale už víme, že budeme mít dnes nádherné počasí. V Brightonu navštěvujeme Sae Life Centre, muzeum podmořského světa s krásnou atmosférou. Vydáváme se na vyhlídkovou věž British Airways i360, ze které je nádherný výhled na celé pobřeží. Na zábavním molu Brighton Pier se občerstvujeme tradičními fish and chips, někdo dojídá poslední domácí zásoby. Jdeme na prohlídku města, obdivujeme krásný Royal Pavilion připomínajícího indický Tádž Mahal. Unaveni odpočíváme na pláži, obdivujeme odvážlivce, kteří se koupou a nasáváme atmosféru sobotního pulzujícího přímořského odpoledne. Večer přijíždíme do Londýna a konečně se potkáváme se svými hostitelskými rodinami. Dobrou noc!

Den 3

Dnes jsme se rozhodli pro první návštěvu Londýna, který máme na programu po dva dny. Taková zkouška, nebo chcete-li předpremiéra. Nejprve si ale sdělujeme zážitky z přespávání v místních rodinách. Otevírá se nám celá paleta emocí z toho jak je to tu jiné. Pro někoho lákavé, pro jiného nepochopitelné. Inu, poznáváme svět. Jedeme poprvé londýnským metrem a navštěvujeme The Tower od London, pevnost jeho veličenstva. Jeho veličenstvo zde má uloženy své korunovační klenoty a je zde k vidění kus historie Anglie. Na část expozice s korunovačními klenoty je ale obří fronta a málo kdo z nás má chuť ji vystát. Navštěvujeme tedy samotnou Bílou věž a další expozice. Kolem památníku velkého požáru a malebných zákoutí Londýna se přesunujeme směrem k Britskému muzeu. Jsou zde k vidění doslova úlomky historie celého světa. Inu, Britské impérium mu kdysi vládlo a je to poznat právě tady. Uvnitř obrovské vstupní haly nás překvapí straka, která se tu někudy dostala a které se náramně líbí nablýskané exponáty a chtěla by si nějaký odnést i pro sebe. Vracíme se metrem, autobusem a auty do rodin. Jsou z nás již zkušení cestovatelé.

Den 4
Třetí den programu vyrážíme směr Windsor a Oxford. Windsor Castle je starobylý hrad a jedno ze tří královských sídel. Je jako z pohádky a je přísně střežený. Prohlížíme si jej zvenčí a procházíme se úzkými uličkami podhradí. Z Windsoru míříme na prohlídku univerzitního města Oxford a jeho Christ Church College. Dostáváme sluchátka a videoprůvodce. Dozvídáme se o historii místa, slavných osobnostech a procházíme univerzitou, která dnes lehce pospává. Onu je krásný prodloužený víkend a zůstali tu jen ti studenti, kteří opravdu musí. Jsme ohrožení nádherným prostředím samotné univerzity. Odkud to tu jen známe? To schodiště, ta jídelna… no jasně. Z filmů o nejslavnějším kouzelníkovi Harry Potterovi! Po prohlídce Christ Church College vyrážíme do městečka na krátkou procházku kolem míst studií tolika slavných osobností britské historie. Autoři Alenky v říši divů, Pána prstenů, či příběhů z Narnie byli mnohdy i spolužáci a přátelé. Večer se dostáváme do londýnské špičky a k rodinám přijíždíme opět znaveni zážitky a cestováním. Tak zase zítra!

Den 5
Dnes se loučíme s rodinami. Zase nová zkušenost. Děkujeme, že jste se o nás starali. Ráno začínáme na výchozím bodu všech světových hodin, na Greenwichi. Nechce se vám vstávat? Máme ukrást nultý poledník? Jedeme super rychlou lodní dopravou po Temži, procházíme kolem Wesminsteru, slavného Big Benu a parlamentu. Navštívíme Trafalgar Square, projdeme přes China Town na Leicester Square kde si dáme rozchod na nákup originálních londýnských suvenýrů a oběd. Ano, oběd… čtete dobře, tohle vše jsme zvládli dopoledne. Odpoledne nás čeká Buckinghamský palác a topovka dnešního programu. Výhled z kapsle Londýnského oka. Z výšky pozorujeme všechna místa, která jsme navštívili i ta, která si necháme na příště. Poslední přesun metrem k O2 aréně, kde nás čeká autobus. Do O2 vidíme mířit spoustu lidí, někteří v glitrových oblecích a s typickými brýlemi. Pospěšte, koncert Eltona Johana vám za chvíli začíná! My ale padáme do sedaček autobusu a hurá na trajekt a domů… Domů do Česka.