- Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka.
- Každý den ostrouhám pastelky.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je dáváme do aktovky.
- Denně dítěti 20 minut předčítám – rozvíjím schopnost soustředit se, porozumět, vyjadřovat se
- Přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly, nejlépe 2×15 minut.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
- Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
- V klidu si povídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.
- O společných kulturních zážitcích / rozhlas, televize,kino, divadlo, koncerty/ si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím nenásilnou formou jeho vnímání.
- Své dítě pohladím, pochválím za drobné úspěchy. Snažím se nezlobit, když se mu ve škole něco nedaří.