Souboj čtenářů

Člověk je od přírody soutěživý typ. Své síly si měří nejčastěji ve sportu, ale také zpěvu, malování, recitaci, ovšem napadlo by vás soutěžit ve čtení? My, žáci 6. ročníků, o tom víme své. Protože šlo  o soutěž velmi zajímavou, poučnou, ale i zábavnou, chtěli bychom se o naše zážitky podělit.

Člověk je od přírody soutěživý typ. Své síly si měří nejčastěji ve sportu, ale také zpěvu, malování, recitaci, ovšem napadlo by vás soutěžit ve čtení? My, žáci 6. ročníků, o tom víme své. Protože šlo  o soutěž velmi zajímavou, poučnou, ale i zábavnou, chtěli bychom se o naše zážitky podělit.

Knižní web pro děti www.rostemesknihou.cz zaměřený na podporu četby knih vyhlásil soutěž pod názvem Souboj čtenářů. Té se mohli zúčastnit pouze žáci 6. ročníků. Úkolem bylo přečíst 5 knižních titulů. Jednotlivé  třídy měly k dispozici pouze 5 kusů každého z nich.

Jednalo se o tyto knihy :

Život k sežrání,     Modrý tygr,     Oksa vyvolená,    Bibiana píská na prsty,    Příšerné příběhy strýce Montaguea

Z celé republiky se do soutěže zapojilo 33 základních škol. Naši školu reprezentovaly všechny tři třídy 6. ročníku : 6.A, 6.B a 6.M.

Pondělí 16. dubna bylo pro šesťáky dnem s velký D, den velkého klání a prověření znalostí z přečtených knih. Ve 14 hodin formou online testu soutěž vypukla. Během 30 minut museli žáci co nejpřesněji zodpovědět 25 otázek. Nebylo to vůbec jednoduché, protože se nejednalo o klasický test, v němž se zatrhuje některá z odpovědí, ale šlo o otázky otevřené, což k vyplnění vyžaduje potřebné znalosti. Jedinou pomůckou byly zápisky, které si děti během četby samy zpracovávaly a které byly organizátorem při soutěži povoleny.

Nejlépe se vedlo 6.M, která skončila na 9. místě a zodpovězené otázky zaslala za 18 minut. I přes technické problémy 6.A a 6.B se i těmto třídám podařilo odeslat test v určeném čase a se ctí reprezentovat naši školu.

A jak to viděli sami soutěžící?

6.A

 „Bylo to luxusní.” „Mně se ta soutěž nelíbila, ale čtení knížky mě bavilo.” „Oksa mě velmi zaujala a byla bych ráda, kdybych měla ty ostatní dva díly. Ohledně soutěže – byla sranda, ale mrzelo mě, že jsme měli málo času, protože jsme dlouho čekali, než se přihlásíme.” „Bylo to super, bavilo mě čtení.” „Celková soutěž se mi líbila, také mě zaujala kniha a ráda bych si to zopakovala.” „Jo jo pecka, ale nic moc.”

6.B

„Paní učitelka nás překvapila tím, že nás do soutěže přihlásila. Můj první pocit byl, že to bude „kravina“, ale všechno bylo jinak. Když jsme dostali do ruky poprvé knihy, nevěděl jsem, co si vybrat. Zaujal mne Modrý tygr, bylo to dobrodružné a kniha Strašidelné příběhy strýce Montaguea vypadala jako malé horory, nejlepší byl podle mne příběh Zimní řez“. „Neodradilo mne ani to, že kniha měla 480 stránek, dočetla jsem ji až do konce. Tam jsem taky zjistila, kdo to jsou například Foldingoti a co si oblékají.“ „Bylo fajn, jak jsme se nakonec domlouvali, škoda jen, že jsme si nepsali podrobnější zápisky, příště to bude lepší.“

6.M

„Ze začátku jsem si myslel, že to bude jen taková soutěž, přečtu 2 knihy a je to. Ale bylo to dobré, knihy byly čtivé. Soutěž se mi líbila a užil jsem si ji.“ „Tato soutěž se mi líbila hlavně v tom, že děti, které nečtou, to přinutilo číst.“ „Soutěž mě překvapila a nadchla, škoda, že není i pro 7. ročník.“ „Bylo to super, jenom mi vadily ty zápisky.“ „Knihu jsem si vybrala podle obsahu, zaskočila mě její tloušťka – 480 stran – ale bylo to překvapivě výborné.“

Text a foto: S. Seidlová a žáci 6. tříd

Archivy