Co se děje o Vánocích?

Co vše se může stát o Vánocích, vymýšleli vybraní žáci při vánoční dílně ve čtvrtek 20. 12. 2012. Nejdříve si přečetli vánoční příběhy jiných autorů, pak se pustili do psaní vlastních příběhů. Nejčastějšími hrdiny jejich minipovídek se stali…

Co vše se může stát o Vánocích, vymýšleli vybraní žáci při vánoční dílně ve čtvrtek 20. 12. 2012. Nejdříve si přečetli vánoční příběhy jiných autorů, pak se pustili do psaní vlastních příběhů. Nejčastějšími hrdiny jejich minipovídek se stali sněhuláci, děti a starší ženy. Příhody, které se objevily na papíře, byly veselé i poněkud strašidelné až morbidní, ale vždy dobře dopadly, tak jak si to o Vánocích všichni přejeme.

A co vy? Nechcete si také vymyslet svůj vlastní příběh? Zažili jste o Vánocích nějakou vtipnou nebo zajímavou příhodu? Napište a pošlete příběh na adresu [email protected]. Příspěvky budou zde zveřejněny.

Vánoční příběh 1
Vánoční příběh 2
Vánoční příběh 3
Vánoční příběh 4

Text a foto: Filip Andziol

 

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normální tabulka”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Opět jsme to spolu zvládli

Počítat do 1 000 už umíme – písemně i zpaměti, ale zvládli  bychom  použít tyto matematické vědomosti i v praxi, v běžném životě? To prověřila zábavná hodina matematiky, na kterou jsme se s našimi kamarády z partnerské 8.M pečlivě připravili. Zvolili jsme téma „V obchodě“. Osmáci vytvořili dětské bankovky i mince z papíru, štítky a jmenovky s názvy klíčových rolí, třeťáci nachystali obchůdky i se zbožím, které však museli nejdříve správně podle vyrobených surovin roztřídit. Pondělní hodiny matematiky jsme se nemohli dočkat… Aby vše bylo spravedlivé, do poslední chvíle jsme netušili, kdo s kým bude ve skupině, kdo bude prodavač, bankéř apod. Do role prodavačů byly vylosovány děti z 8.M – na starost měly obsluhu a prodej v těchto obchodech – mlékárna, pekařství, řeznictví, ovoce-zelenina, supermarket. Nechyběl ani zkušený bankéř, ke kterému jsme chodili do banky rozměňovat větší obnosy peněz. Další osmáci se alespoň na chvíli stali dospělými, v roli rodičů měli na starost nás, děti. Rozlosováním jsme vytvořili celkem 7 rodin (1 dospělý a 3 děti). A hra mohla začít… Každý rodič napsal svým dětem seznam s nákupem a my děti, vyzbrojeni peněženkami s penězi, jsme vyrazili na nákupy do různých obchodů. Museli jsme počítat a dávat pečlivý pozor na to, kolik peněz máme prodavači za nákup zaplatit a kolik peněz nám prodavač vrátí nazpět. A vše si řádně přepočítat. Prodavači nás totiž v rámci prověření našich znalostí z matematiky někdy pořádně potrápili – měli dovoleno pokusit se nás občas ošidit. A jak jsme v této netradiční hodině matematiky všichni třeťáci i osmáci obstáli? Samozřejmě na výbornou. Procvičili jsme důkladně učivo numerace do 1 000, zopakovali jsme si pravidla slušného chování a společnou hodinu jsme si všichni skvěle užili.

Archivy