Je škaredé úterý nebo středa?

Na tuto a mnoho dalších otázek, např. Proč existuje název Velikonoce? Proč ne třeba Jaronoce, nebo Vajíčkonoce?, jsme se pokoušeli najít odpovědi během našeho třídního projektu třídy 1.A „ Velikonoční svátky.”

Na tuto a mnoho dalších otázek, např. Proč existuje název Velikonoce? Proč ne třeba Jaronoce, nebo Vajíčkonoce?, jsme se pokoušeli najít odpovědi během našeho třídního projektu třídy 1.A „ Velikonoční svátky.” 

Velikonoce jsou největší svátky jara. Je s nimi spojeno velké množství tradic a zvyků, z nichž některé mají své kořeny až v dobách pohanských. S většinou těchto zvyků, tradic a symbolů jsme se seznámili během našeho třídního projektu.
Projekt jsme zařadili do všech vyučovacích předmětů. V českém jazyce jsme si povídali o tradicích a zvycích, které na Velikonoce dodržujeme. Učili se říkadla a koledy. Četli velikonoční příběhy. Opisovali zajímavé informace o Velikonocích.V matematice jsme řešili slovní úlohy a různá matematická prostředí s tématem Velikonoc. Ve výchovách jsem kreslili velikonoční vajíčka, malovali kraslice a vyráběli slepičku s kraslicí. V prvouce jsme shrnovali získané informace a zahráli jsme si mnoho zajímavých her.

Všechny tyto získané informace o Velikonocích, které jsme se dozvěděli během třídního projektu, jsme využili během besedy v knihovně. Na besedě jsme slyšeli mnoho dalších nových informací, zajímavostí a rad o Velikonocích. S chutí jsme si zasoutěžili a zahráli hry, které pro nás paní knihovnice připravila.
Tento projekt se dětem moc líbil a už se těší na další.

Text a foto Jana Hlaváčková

Archivy