ZÁSADY VÝUKY MATEMATIKY PROF. HEJNÉHO (pro učitele i pro rodiče).
- Podporuj autonomii dětí.
- Věř tomu, že děti jsou chytré a že jsou schopny při dobrém vedení učitele většinu matematických poznatků objevit samy.
- O úspěšnosti mé práce nerozhodují výkony dětí prokázané v pětiminutovkách, ale jejich radost z „dělání” matematiky. Radost z kognitivního úspěchu je u dětí největším hnacím motorem matematického poznání, pro učitele je radost dětí barometrem toho, co děti potřebují.
- Neopravuj chyby a vytvoř situaci, v níž žák sám nebo ostatní žáci chyby objeví sami.
- Chyba je důležitým nástrojem poznání.
- Nevyslovuj se k názoru dítěte, zda je dobrý. Obrať to na třídu.
- Nic nevysvětluj.
- Nepřerušuj myšlenkový tok dítěte.
- Minimalizuj svou akustickou přítomnost.
- Podporuj komunikaci ve třídě žák-žák, žák-skupina, žák-třída, nejméně žák-učitel.