Je čarodějnice hodná nebo zlá?

Hodné čarodějky? Kdo to kdy slyšel? Kdo na ten nápad přišel? A přece je jich hodně, možná bydlí vedle v domě …
Touto kratičkou básní začal čarodějnický projektový den 2.A, kdy se všechny děti proměnily v čarodějnice a čarodějníky. Čarodějové z 2.A nejprve říkali slova, která je napadala, když vyslovili slovo čarodějnice. 

Hodné čarodějky? Kdo to kdy slyšel?
Kdo na ten nápad přišel?
A přece je jich hodně,
možná bydlí vedle v domě …
Touto kratičkou básní začal čarodějnický projektový den 2.A, kdy se všechny děti proměnily v čarodějnice a čarodějníky. Čarodějové z 2.A nejprve říkali slova, která je napadala, když vyslovili slovo čarodějnice. Společně se snažili charakterizovat čarodějnici. Popisovali jak vypadá, jaké má vlastnosti, kde bydlí, která kouzla používá. Pátrali po tom, kdy a kde o čarodějnici slyšeli poprvé. Vše pečlivě zaznamenali do myšlenkové mapy.
Další část projektu byla práce s knihou Malá čarodějnice. Četli vybrané části knihy. Dívali se na krátkou ukázku z Večerníčku O malé čarodějnici. Uzavřením této části byla samostatná práce čarodějů, kdy každý sám vytvořil Pětilístek o čarodějnici.
Následovala matematika. Zde nám čarodějnice vyměňovaly Neposedy za strašidla. A snažily se nám překazit správně počítání. Na pomoc čarodějnicím přilétli i netopýři. Vše se nám podařilo správně vyřešit.
V poslední části projektu jsme si nakreslili zvířátka, která má podle nás čarodějnice ráda a zazpívali si písničku Čarodějnice.
Projekt se nám všem moc líbil.

 

Tř. učitelka Jana Hlaváčková

Nejnovější příspěvky
Archivy