Když se učí učitele

V pondělí a úterý bylo u nás ve škole rušno. Tentokráte za to nemohl program určený pro děti, ale pro učitele. Zkušené mentorky Hejného metody se podívaly, jak se nám touto metodou daří děti učit a hledaly spolu s námi cesty jak výuku ještě zkvalitnit.

V pondělí a úterý bylo u nás ve škole rušno. Tentokráte za to nemohl program určený pro děti, ale pro učitele.

Už čtvrtým rokem učíme matematiku pomocí Hejného metody. Než jsme tuto metodu ve výuce zavedli, absolvovali naši učitelé více jak 120 hod. školení zaměřených na jednotlivá prostředí (Autobus, Děda Lesoň, Krokování …). Po prvním roce učení čekala na paní učitelky prvních a druhých tříd supervize, kterou pro nás zajišťoval přímo tvůrce programu H-mat. Celou dobu naší přípravy nás pečlivě provázely a připravovaly dvě odbornice na slovo vzaté Jitka Michnová a Eva Bomerová, které jsou také spoluautorkami učebnic.

Dnes, když matematiku podle této komplexní metody zaměřené na budování schémat učíme ve všech třídách od 1. do 7. ročníku, jsme naše průvodkyně pozvali znovu, aby se podívaly, kam jsme se dostali a aby nám pomohly hledat cestu dalšího rozvoje.

Supervize se tak zaměřila na výuku matematiky ve 3. až 7. třídách. Skládala se z náslechů a následných mentorských sezení individuálně s každým vyučujícím a dalším společným sdílením a rozbory. Zkušenosti našich mentorek, jsme využili i k zaškolení našich interních mentorů.

Pomyslnou třešničku na dortu pak byly úterní ukázkové hodiny, kdy Jitka Michnová předvedla ukázkovou hodinu ve třídě 3. A a Eva Bomerová ve třídě 6.A. Hodiny se oběma lektorkám velmi povedly a byly inspirací nejen pro naše učitele, ale také pro návštěvníky z jiných škol.

Obě mentorky celou dobu pobytu u nás, velmi chválily paní učitelky a pány učitele za velmi vysokou kvalitu výuky a v některých případech ocenily i jejich mistrovství.

Děkuji oběma odbornicím za jejich přínos a povzbuzení a pedagogům za jejich nasazení a odvedenou práci

Text a foto: Karel Handlíř

Archivy