Rodiče zasedli do lavic

Na úterý 4. dubna se těšily snad všechny děti z 1.C. Tento den jsme pozvali rodiče na hodinu čtení a psaní, aby si spolu s námi vyzkoušeli, jaké to je být prvňáčkem v dnešní škole. Pro čtenářskou lekci jsem zvolila knihu s nádherným poetickým příběhem Pavla Čecha O klíči.

Na úterý 4. dubna se těšily snad všechny děti z 1.C.Tento den jsme pozvali rodiče na hodinu čtení a psaní, aby si spolu s námi vyzkoušeli, jaké to je být prvňáčkem v dnešní škole.Pro čtenářskou lekci jsem zvolila knihu s nádherným poetickým příběhem Pavla Čecha O klíči.

V úvodu jsem děti i rodiče rozdělila pomocí barevných lístečků do skupin tak, aby v každé skupině byl alespoň jeden dospělý. Na základě indícií bylo třeba přijít na to, o čem vlastně budeme číst. Každá skupina dostala obálku s obrázky a úkolem bylo shodnout se na tom, co mají tyto obrázky společného a informaci zapsat na papír. V tuto chvíli se rodiče stali pozorovateli a s dětmi jsem se sešla v kroužku na koberci. V plátěném pytlíčku byl uschován předmět (klíč), který děti měly poznat po hmatu. Poté nám rodiče za každou skupinu přečetli svůj závěr z prvního úkolu a všichni se shodli, že příběh bude o klíči.

Následovalo řízené čtení s otázkami a obrázky na interaktivní tabuli. Celá kniha má otevřený závěr, po kterém může následovat opět nový příběh. Ten už nám kniha neřekla, ale každá ze skupin měla za úkol vymyslet svůj příběh. Rodiče zde byli zapisovateli, ale také mohli samozřejmě přispět svými nápady. Když zástupce dospělých v každé skupině přečetl příběh celé třídě, následovalo oceňování. Každý dostal obrázek s klíčkem, který nalepil k příběhu, jež ho nejvíce zaujal.
Přestože lekce s rodiči byla taková malá premiéra, musím říct, že se moc povedla, o čemž svědčí i kladné ohlasy rodičů, které se mi dostaly. Rodiče byli úžasní, vznikly nádherné příběhy, děti si hodinu užily a už se těší, až zase pozveme rodiče na nějakou další hodinu.

J. Zdráhalová
tř. uč.

Následující

Archivy