Škola trochu jinak

Na předposlední den v letošním školním roce jsme moc těšili. Věděli jsme totiž, že jej prožijeme společně s našimi kamarády z partnerské třídy 8.M. Tentokrát si pro nás nachystali šipkovanou podél řeky Opavice. Na začátku jsme se pomoci losování rozdělili do 8 skupin a abychom se odlišili, nabrali odvahu a stmelili se ve skupině, vymysleli jsme si…

Na předposlední den v letošním školním roce jsme moc těšili. Věděli jsme totiž, že jej prožijeme společně s našimi kamarády z partnerské třídy 8.M. Tentokrát si pro nás nachystali šipkovanou podél řeky Opavice. Na začátku jsme se pomoci losování rozdělili do 8 skupin a abychom se odlišili, nabrali odvahu a stmelili se ve skupině, vymysleli jsme si název. Určitě bychom nezabloudili, ale přeci jenom… byli jsme rádi, že každou skupinu vedl někdo z řad zkušenějších – kamarád z 8.M.

 

Sluníčko hřálo už téměř prázdninově a mohli jsme konečně vyrazit. Start byl na travnatém prostranství u nemocnice a s odstupem 5 minut se každá skupina vydala na trasu značenou šipkami. Ty nás postupně zavedly k 5 stanovištím, na kterých jsme plnili různé úkoly a podle toho, jak se nám dařilo, jsme získali body. S některými úkoly jsme si poradili hravě, jiné nám daly pořádně zabrat. Nejtěžší pro nás byla orientace a chůze po vyznačené trase se zavázanýma očima, kdy jsme se museli zcela spolehnout na hlasovou navigaci spolužáka. Nejvíce jsme se nasmáli a také pochutnali na jablku, které se lákavě houpalo na provázku, a my jsme ve dvojicích měli za úkol bez dotyku rukou tuto zdravou svačinku sníst. Kluci se asi nejvíce zapotili při kroužení obručí kolem pasu a některé holky zjistili, že jejich vlaštovka, ač na pohled krásná, daleko neuletí. Úkol, kdy jsme se zavázanýma očima rukou vytahovali z tašky různé předměty a s pomocí hmatu je museli přesně pojmenovat, vyžadoval maximální soustředění.

 

Kolem řeky postupně všechny skupiny zdárně dorazily až do cíle, kde jsme si na břehu Opavice odpočinuli, zaskotačili a dosyta nabažili sluníčka. Mezitím učitelé sečetli získané body jednotlivým skupinám a vyhodnotili celou soutěž. A která družstva si vedla nejlépe? 1. místo vybojovalo družstvo Vexláci, 2. místo patří Hašlerkám a 3. příčku obsadili Vítězové. Sladká odměna – bonbóny, chutnaly zaslouženě všem.

 

Dnešní „škola trochu jinak”, kterou si pro nás děti z 8.M spolu s p. učitelem Andziolem připravili, se nám moc líbila. Prožili jsme společně dopoledne plné pohody, smíchu, legrace, ale také očekávání, soutěžení a učení hrou. A opět jsme se přiblížili o krůček k voňavým prázdninám, které už jsou za dveřmi…

 

Text a foto: Monika Galušková
Foto: Filip Andziol

 

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normální tabulka”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Opět jsme to spolu zvládli

Počítat do 1 000 už umíme – písemně i zpaměti, ale zvládli  bychom  použít tyto matematické vědomosti i v praxi, v běžném životě? To prověřila zábavná hodina matematiky, na kterou jsme se s našimi kamarády z partnerské 8.M pečlivě připravili. Zvolili jsme téma „V obchodě“. Osmáci vytvořili dětské bankovky i mince z papíru, štítky a jmenovky s názvy klíčových rolí, třeťáci nachystali obchůdky i se zbožím, které však museli nejdříve správně podle vyrobených surovin roztřídit. Pondělní hodiny matematiky jsme se nemohli dočkat… Aby vše bylo spravedlivé, do poslední chvíle jsme netušili, kdo s kým bude ve skupině, kdo bude prodavač, bankéř apod. Do role prodavačů byly vylosovány děti z 8.M – na starost měly obsluhu a prodej v těchto obchodech – mlékárna, pekařství, řeznictví, ovoce-zelenina, supermarket. Nechyběl ani zkušený bankéř, ke kterému jsme chodili do banky rozměňovat větší obnosy peněz. Další osmáci se alespoň na chvíli stali dospělými, v roli rodičů měli na starost nás, děti. Rozlosováním jsme vytvořili celkem 7 rodin (1 dospělý a 3 děti). A hra mohla začít… Každý rodič napsal svým dětem seznam s nákupem a my děti, vyzbrojeni peněženkami s penězi, jsme vyrazili na nákupy do různých obchodů. Museli jsme počítat a dávat pečlivý pozor na to, kolik peněz máme prodavači za nákup zaplatit a kolik peněz nám prodavač vrátí nazpět. A vše si řádně přepočítat. Prodavači nás totiž v rámci prověření našich znalostí z matematiky někdy pořádně potrápili – měli dovoleno pokusit se nás občas ošidit. A jak jsme v této netradiční hodině matematiky všichni třeťáci i osmáci obstáli? Samozřejmě na výbornou. Procvičili jsme důkladně učivo numerace do 1 000, zopakovali jsme si pravidla slušného chování a společnou hodinu jsme si všichni skvěle užili.

Archivy