Dílny čtení také ve 2.C

Také druháčci se v letošním školním roce začali věnovat Dílnám čtení. A jak takové dílny vypadají u malých dětí? V první části hodiny dostává vždy prostor některý z žáků a ten v kruhu na koberci seznamuje ostatní se svou rozečtenou nebo již přečtenou knihou. Poté, co knihu představí, přichází na řadu otázky spolužáků. 

Také druháčci se v letošním školním roce začali věnovat Dílnám čtení.

A jak takové dílny vypadají u malých dětí?
V první části hodiny dostává vždy prostor některý z žáků a ten v kruhu na koberci seznamuje ostatní se svou rozečtenou nebo již přečtenou knihou. Poté, co knihu představí, přichází na řadu otázky spolužáků. Často padají otázky typu
– Kolik má kniha stran?
– Kolik má kapitol?
– Jak se ti kniha líbila? a mnohé další.
Nyní následuje slovní ohodnocení žáka dětmi i učitelem.
V další části hodiny si děti vyplní část jednoduchého pracovního listu a začínají samostatně číst asi 15 minut, přičemž se pokouší zaměřit pozornost na daný úkol hodiny např. Věk hlavní postavy, její vlastnosti atd.
Po uplynutí času si každý sám dokončí svůj pracovní list. V oblíbené pětiminutovce dochází ke sdílení ve dvojicích, kdy si navzájem povědí své poznatky s vylosovaným kamarádem. Poté se opět sejdeme v kruhu na koberci a zde už sdělují své poznatky se třídou a také hodnotí, na kolik se jim úkol podařil splnit.
Musím říct, že Dílny čtení mají děti opravdu moc rády a je na nich vidět nadšení pro danou věc. Nejvíc potěší, když se ptají, kdy už opět budeme číst knížky.

text a foto: Jana Zdráhalová, tř. uč. 2.C

Archivy