Indiáni z 1.C

Již tradičně jsme s dětmi při vyvozování písmene I zrealizovali “Indiánský den“. Ráno jsme začali aktivitou „Těkej, štronso, dvojice“, při které děti ve dvojicích diskutovaly nad otázkami. Poté následovalo sdílení v kruhu a řízené čtení s otázkami.

Již tradičně jsme s dětmi při vyvozování písmene I zrealizovali “Indiánský den“. Ráno jsme začali aktivitou „Těkej, štronso, dvojice“, při které děti ve dvojicích diskutovaly nad otázkami:

– Na co si vzpomeneš, když slyšíš slovo Indián?
– Víš něco o jejich životě? Vzpomeň si na nějakou pohádku nebo příběh.
– Jaký by měl být Indián, co by měl umět?

Poté následovalo sdílení v kruhu a řízené čtení s otázkami. Vybrala jsem krásný příběh o indiánovi jménem Kulhavá noha, u kterého se děti dozvěděly, jak to s těmi indiány opravdu je a kde třeba vzali oheň.
V průběhu dne děti plnily pracovní list zaměřený na dosud probrané učivo Hejného matematiky, točily lasem po papíře a také si zopakovaly všechna písmena, která se od začátku šk. roku naučily.
Moc hezky zvládly práci ve skupinách. Ty jsem vytvořila pomocí náhodného losu pomocí obrázků s indiánskou tématikou. Každá skupina si vytvořila svůj
totem a společně jsme se pak nad totemy naučili indiánský pokřik – říkanku Indiáni jdou.
Za každou zvládnutou vyučovací hodinu získal každý jedno pero do indiánské čelenky.
Celé dopoledne jsme si opravdu užili a už se těšíme na písmeno J, kdy nás bude čekat Jablíčkový den.

 

Text J. Zdráhalová
Foto J. Vojtěšková

Následující

Nejnovější příspěvky
Archivy