Snad kouzla nebo čáry?

Ani zdaleka ne. To se jen v pondělí 19. 6. třída 5.B proměnila v chemickou laboratoř. Celý den si žáci, pod vedením paní Džorové, pomocí pokusů ověřovali fyzikální a chemické zákonitosti. Některé pokusy jsme prováděli ve třídě a na zbytek nám velmi dobře posloužila naše školní venkovní matematická laboratoř.

Ani zdaleka ne. To se jen v pondělí 19. 6. třída 5.B proměnila v chemickou laboratoř. Celý den si žáci, pod vedením paní Džorové, pomocí pokusů ověřovali fyzikální a chemické zákonitosti. Některé pokusy jsme prováděli ve třídě a na zbytek nám velmi dobře posloužila naše školní venkovní matematická laboratoř. Společně jsme zkoumali, kde rychleji rozmrzne led (ponožka či voda), chytali ledovou kostku na provázek (přidáním soli jsme snížili teplotu tání), vytvořili si Archimédův koktejl (hustota kapalin), tornádo v láhvi, vodní sopky (teplá a studená voda), kvetoucí ráj (vzlínavost), vznášedla, rakety z lahví (třetí Newtonův zákon – akce a reakce) a mnoho dalších….
Vše jsme zakončili pěnícími sopkami (reakce kyseliny a zásady).
Žáci si vyzkoušeli, že fyzika a chemie nejsou jen poučky a informace, ale vědomosti mohou získat i zábavnou formou.

Velmi děkuji paní Džorové a mé asistentce Janě Michl- Bernardové.

text a foto K. Nováková, J. Michl-Bernardová

Archivy