Jako na tržišti…

Opět jsme to spolu zvládli! My z 3.C už umíme počítat do 1 000 – písemně i zpaměti. Ale zvládli bychom použít tyto matematické vědomosti v praxi, v běžném životě? To prověřila zábavná hodina matematiky v pondělí 16. dubna 2012, na kterou jsme se s našimi kamarády z partnerské 8.M pečlivě připravili. Zvolili jsme téma „V obchodě”…

Opět jsme to spolu zvládli! My z 3.C už umíme počítat do 1 000 – písemně i zpaměti. Ale zvládli bychom použít tyto matematické vědomosti v praxi, v běžném životě? To prověřila zábavná hodina matematiky v pondělí 16. dubna 2012, na kterou jsme se s našimi kamarády z partnerské 8.M pečlivě připravili. Zvolili jsme téma „V obchodě”.

Osmáci vytvořili dětské bankovky i mince z papíru, štítky a jmenovky s názvy klíčových rolí, třeťáci nachystali obchůdky se zbožím, které však museli nejdříve správně podle vyrobených surovin roztřídit. Pondělní hodiny matematiky jsme se nemohli dočkat…

Aby vše bylo spravedlivé, do poslední chvíle jsme netušili, kdo s kým bude ve skupině, kdo bude prodavač, bankéř, apod. Do role prodavačů byly vylosovány děti z 8.M – na starost měly obsluhu a prodej v mlékárně, pekařství, řeznictví, ovoci-zelenině a v supermarketu. Nechyběl ani zkušený bankéř, ke kterému jsme chodili do banky rozměňovat větší obnosy peněz. Další osmáci se alespoň na chvíli stali dospělými, v roli rodičů měli na starost nás děti. Rozlosováním jsme vytvořili celkem 7 rodin (1 dospělý a 3 děti). Hra mohla začít…

Každý rodič napsal svým dětem seznam s nákupem a my třeťáci, vyzbrojeni peněženkami s penězi, jsme vyrazili na nákupy do různých obchodů. Museli jsme počítat a dávat pečlivý pozor na to, kolik peněz máme prodavači za nákup zaplatit a kolik peněz nám prodavač vrátí nazpět. A vše si řádně přepočítat. Prodavači nás totiž v rámci prověření našich znalostí z matematiky někdy pořádně potrápili – měli dovoleno pokusit se nás občas ošidit.

A jak jsme v této netradiční hodině matematiky všichni třeťáci a osmáci obstáli? Samozřejmě na výbornou. Procvičili jsme důkladně učivo numerace do 1 000, zopakovali jsme si pravidla slušného chování a společnou hodinu jsme si všichni skvěle užili.

Text a foto: Monika Galušková
Foto: Filip Andziol

 

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normální tabulka”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Opět jsme to spolu zvládli

Počítat do 1 000 už umíme – písemně i zpaměti, ale zvládli  bychom  použít tyto matematické vědomosti i v praxi, v běžném životě? To prověřila zábavná hodina matematiky, na kterou jsme se s našimi kamarády z partnerské 8.M pečlivě připravili. Zvolili jsme téma „V obchodě“. Osmáci vytvořili dětské bankovky i mince z papíru, štítky a jmenovky s názvy klíčových rolí, třeťáci nachystali obchůdky i se zbožím, které však museli nejdříve správně podle vyrobených surovin roztřídit. Pondělní hodiny matematiky jsme se nemohli dočkat… Aby vše bylo spravedlivé, do poslední chvíle jsme netušili, kdo s kým bude ve skupině, kdo bude prodavač, bankéř apod. Do role prodavačů byly vylosovány děti z 8.M – na starost měly obsluhu a prodej v těchto obchodech – mlékárna, pekařství, řeznictví, ovoce-zelenina, supermarket. Nechyběl ani zkušený bankéř, ke kterému jsme chodili do banky rozměňovat větší obnosy peněz. Další osmáci se alespoň na chvíli stali dospělými, v roli rodičů měli na starost nás, děti. Rozlosováním jsme vytvořili celkem 7 rodin (1 dospělý a 3 děti). A hra mohla začít… Každý rodič napsal svým dětem seznam s nákupem a my děti, vyzbrojeni peněženkami s penězi, jsme vyrazili na nákupy do různých obchodů. Museli jsme počítat a dávat pečlivý pozor na to, kolik peněz máme prodavači za nákup zaplatit a kolik peněz nám prodavač vrátí nazpět. A vše si řádně přepočítat. Prodavači nás totiž v rámci prověření našich znalostí z matematiky někdy pořádně potrápili – měli dovoleno pokusit se nás občas ošidit. A jak jsme v této netradiční hodině matematiky všichni třeťáci i osmáci obstáli? Samozřejmě na výbornou. Procvičili jsme důkladně učivo numerace do 1 000, zopakovali jsme si pravidla slušného chování a společnou hodinu jsme si všichni skvěle užili.

Předchozí

Následující

Archivy