Je toho dost, co o podzimu víme. Málokdo se však zastaví a zakouká na tu krásu, na ty fantastické barvy. My jsme to udělali, zastavili se a obdivovali. Trochu více jsme také zaběhli do podrobností.
Hruška | Ježek |
Tvar jako kuželka. |
Tvar jako položená hruška. |
Šlechtila se již ve starověkém Řecku. |
První zmínky pochází z Egypta. |
Je šťavnatá, voňavá, sladká jako med. |
Je roztomilý, pohledem jeho velkých očí – sladký jako med. |
Namalovali jsme ji stromeček, aby měla na zahradě svůj domeček. |
Bydlí nejraději pod kameny, dřevem nebo hromadou spadlého listí na zahradách. |
Máme rádi, když je hrušek mnoho vedle sebe. |
Je samotář. |
Přispívá tím, že dezinfikuje a čistí naše střeva. |
Přispívá tím, že požírá škodlivé živočichy (slimáky, hmyz, šneky,…). |
Prospívá ji mírné podnebí v Evropě. |
Prospívá mu nedokonale uklízená zahrada a mírné podnebí v Evropě. |
Obsahuje kyselinu listovou, vitamin B, důležitý je pro pocit štěstí a dobrou náladu. |
Měl by být pro svoji vyjímečnost a prospěšnost chráněn a zachován pro další generace, stávají se i mazlíčky našich domácností. |
Ochráníme je tím, že je dobře uskladníme. |
Ochráníme je, když jim na zahradách uděláme z dřevěné krabice domeček, vysteleme senem a listím, nalákáme je i na psí nebo kočičí konzervy. |
Máme mnoho odrůd. |
U nás žijí západní a východní, liší se velikostí, chůzí, povahou (jsou klidní nebo divocí). |
Je toho dost, co o podzimu víme. Málokdo se však zastaví a zakouká na tu krásu, na ty fantastické barvy. My jsme to udělali, zastavili se a obdivovali. Trochu více jsme také zaběhli do podrobností. Zkoumali jsme například, Jak bydlí zvířata, která zimu prospí. Zastavili jsme se nad otázkou o našem zdraví a hledali odpovědi: „Proč jíst čerstvou zeleninu a ovoce a jestli přírodu nahradí chemie zábavných vitamínů?“
Vytvářeli jsme první referátky. Na závěr projektu“ Kouzla podzimu aneb ježek nebo hruška“ jsme vytvořili luxusní dekoraci. Vyzkoušejte to s námi. Podrobnosti o výrobku najdete v příštím čísle našeho školního časopisu „Janáčkův expres“.
Text a foto: Bokischová L. a 3.A