Od pondělí 12. dubna se částečně opět otevírá škola dětem. U tříd prvního stupně se bude v týdenních intervalech střídat prezenční výuka ve škole s distanční výukou doma. Žáci druhého stupně pokračují v distančním vzdělávání.
Kdy doma a kdy ve škole?
- Prezenční výuka ve škole i distanční výuka doma je pro všechny žáky povinná.
lichý týden |
sudý týden |
lichý týden |
sudý týden |
12. – 16. 4. |
19. – 23. 4. |
26. – 30. 4. |
3. – 7.5. |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
ve škole |
doma |
1.C |
1.A, 1.B |
1.A, 1.B |
1.C |
1.C |
1.A, 1.B |
1.A, 1.B |
1.C |
2.A, 2.B |
2.C |
2.C |
2.A, 2.B |
2.A, 2.B |
2.C |
2.C |
2.A, 2.B |
3.A, 3.C |
3.B |
3.B |
3.A, 3.C |
3.A, 3.C |
3.B |
3.B |
3.A, 3.C |
4.A, 4.B |
4.C |
4.C |
4.A, 4.B |
4.A, 4.B |
4.C |
4.C |
4.A, 4.B |
5.C |
5.A, 5.B |
5.A, 5.B |
5.C |
5.C |
5.A, 5.B |
5.A, 5.B |
5.C |
Kterými vchody budou děti chodit?
- předním a zadním vchodem pavilonu B a zadním vchodem pavilonu A, kde si žáky přeberou učitelé
Jak bude probíhat a kdy bude končit prezenční výuka?
- žáci se budou učit dle rozvrhů zveřejněných v Edupage, podle času zahájení výuky a počtu hodin v jednotlivých dnech je v tabulce níže uveden čas ukončení výuky
- tělesná výchova a hudební výchova bude částečně nahrazena jinými převážně socializačními aktivitami
třídy – lichý týden |
příchod do školy |
konec výuky po 4. hod. |
konec výuky po 5. hod. |
konec výuky po 6. hod. |
1.C |
2.A |
3.A |
7:45 |
11:30 |
12:25 |
13:20 |
2.B |
4.A |
4.B |
8:00 |
11:45 |
12:40 |
13:35 |
3.C |
5.C |
|
8:15 |
12:00 |
12:55 |
13:50 |
třídy – sudý týden |
příchod do školy |
konec výuky po 4. hod. |
konec výuky po 5. hod. |
konec výuky po 6. hod. |
1.A |
2.C |
5.A |
7:45 |
11:30 |
12:25 |
13:20 |
1.B |
4.C |
5.B |
8:00 |
11:45 |
12:40 |
13:35 |
3.B |
|
|
8:15 |
12:00 |
12:55 |
13:50 |
Kdo se může účastnit prezenční výuky?
- všichni žáci 1. stupně podle výše uvedeného rotačního rozpisu, kteří splní podmínky pro vstup do školy:
- absolvují v pondělí a ve čtvrtek antigenní test
- nebo doloží lékařskou zprávu o prodělané nemoci Covid 19 s datem prvního pozitivního testu (od testu nesmí uběhnout více jak 90 dnů)
- doloží zprávu certifikované laboratoře o negativním výsledku antigenního nebo PCR testu který nesmí být starší 48 hod
- budou si chránit dýchací cesty chirurgickou roušku
- budou si dezinfikovat ruce při vstupu do školy a vstupu do třídy (zde mohou i mýdlem)
- nebudou mít akutní příznaky nemoci Covid 19
- v případě pochybností volejte 739 040 461 (ředitel školy)
Může si dítě přinést vlastní test (např. ze slin)?
- ANO umožníme žákům přinést si i vlastní antigenní test např. ze slin
- test musí být na seznamu antigenních testů MZ
- test a jeho součásti musí být neporušeny a test si žáci udělají v testovací místnosti školy
- rodiče zajistí, aby žák uměl test používat a zvládl samo testování
- náklady na tyto testy si hradí rodiče sami
Co se stane, pokud rodiče odmítnou žáka testovat?
- netestované dítě nebo dítě, které nesplnilo podmínky viz. výše, se nemůže zúčastnit prezenční výuky
- dítě tak bude pokračovat v distanční výuce (s jinou třídou v ročníku a s možným omezením výuky přes Meet)
Jak bude probíhat testování?
- testování bude probíhat pravidelně v pondělí a ve čtvrtek ráno po nástupu do školy
- testování proběhne testem dodaným MŠMT (Singclean IVD COVID-19 Test Kit)
- žáci přijdou ve stanoveném čase k určenému vchodu do školy
- učitel si je bude postupně přebírat a přes šatnu je odvede do haly, která bude rozdělena na sektory
- na stolech budou připravené zkumavky z testovací kapalinou, testovací destička a tyčinka se štětinkou na výtěr nosu
- testování proběhne tak, že si žáci tyčinkou odeberou vzorek z přední části nosu (cca 2 cm) a zastrčí tyčinku do zkumavky, 10x s ní zatočí a po 1 minutě stisknou prsty zkumavku a tyčinku vyjmou tak, aby většina vzorku zůstala ve zkumavce, zkumavku uzavřou kapacím víčkem a opět 1 min. počkají, poté nakapou 3 kapky do kulatého otvoru na testovací destičce, nakonec testovací destičku položí na odkládací stoleček vše názorně uvidíte zde na našem videu
- poté žáci přejdou do čekárny v zadní části tělocvičny, kde počkají na výsledek
- po 15 min. třída odchází do třídy na výuku
- pokud chce být na testování účasten rodič (nebo jim pověřená osoba) přichází ve stanoveném čase k nouzovému vchodu do tělocvičny (viz. obrázek) a své dítě si může otestovat sám nebo dohlížet na průběh testování
- pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se později, provede se test bezprostředně po jeho příchodu
Jak se postupuje při zjištění pozitivního testu?
- škola bude postupovat podle testovacího diagramu
- pozitivně testovaný žák se přesune do izolační místnosti kde počká na rodiče
- rodiči škola předá potvrzení o pozitivním výsledku antigenního testu, ten má povinnost informovat dětského lékaře a podrobit se konfirmačnímu PCR testu
- o výsledku PCR testu musí rodič neprodleně informovat školu
- žák s pozitivním výsledkem antigenního testu se může vrátit k prezenční výuce buď po předložení negativního konfirmačního PCR testu nebo po skončení povinné izolace (potvrzené dětským lékařem)
Výsledky testování
- v týdnu od 12.4. – 19.4. jsme provedli celkem 409 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 19.4. – 23.4. jsme provedli celkem 427 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 26.4. – 30.4. jsme provedli celkem 535 testování a všechny testy byly negativní
- v týdnu od 3.5. – 7.5. jsme provedli celkem 236 testování a všechny testy byly negativní
Jak bude probíhat distanční výuka?
Jaká bude organizace k zajištění bezpečnosti dětí:
- každá třída bude mít svého třídního učitele a vychovatele, třídy se nebudou míchat
- o přestávkách budou žáci i vyučující ve třídě, na toalety budou chodit průběžně
- každá třída bude mít určenou toaletu
- před začátkem vyučovací hodiny, v polovině a na konci vyučovací hodiny se bude větrat
- při vstupu do školy, do třídy, před přestávkou a po návratu z venku si budou žáci umývat ruce mýdlem, případně dezinfikovat
Budou povinné roušky?
- ANO žáci i učitelé budou nosit ve všech prostorách školy chirurgické roušky resp. respirátory (učitelé), doporučujeme min. 2 roušky na den
Jaký bude provoz školní družiny?
- ranní družina bude v provozu od 6:00 hod. (prosíme rodiče, aby přihlašovali do ranní družiny jen děti, u kterých je to nezbytně nutné, abychom mohli zajistit homogenitu skupin)
- odpolední družina bude v provozu do 16:00 hod.
- protože se budeme snažit vytvářet oddělení homogenně pro jednotlivé třídy, potřebujeme ověřit váš zájem
- prosím vyplňte přihlášku, kterou jsme vám 7.4. zaslali do Edupage nebo ji najdete v levém bočním menu – Komunikace – Přihlašování
-
ranní družina 1. třídy: |
IV. oddělení L. Okapalová |
růžový zvonek |
ranní družina 2. třídy: |
VI. oddělení M. Jančičková |
světle žlutý zvonek |
ranní družina 3.-4. třídy: |
V. oddělení I. Wiesnerová |
oranžový zvonek |
- po vyučování si žáky ze třídy přebírají vychovatelé
- vychovatelé doprovází žáky na oběd
Kdo se bude moci stravovat ve školní jídelně?
- žáci navštěvující prezenční výuku mohou konzumovat oběd v jídelně
- žáci na distanční výuce si musí oběd z jídelny odnést mezi 11:15 – 11:45
- v jídelně budou maximálně dvě třídy
- týdenní rozpis příchodů na obědy – lichý týden
- týdenní rozpis příchodů na obědy – sudý týden
- v případě nejasností volejte 724 590 030 (vedoucí jídelny)
Skupiny pro IZS:
- protože stále nemáme informace o fungování dětských skupin pro děti rodičů pracujících v integrovaném záchranném systému, rozhodli jsme se následovně:
- do středy 14.4. zajistíme péči o všechny žáky přihlášené do skupiny IZS
- od čtvrtka 15.4. pak jen pro žáky naší školy v rámci speciálního oddělení školní družiny
- děti pracovníků IZS a pedagogů zapojených do prezenčního vzdělávání tak budou moci navštěvovat skupiny v době, kdy by měly prezenční výuku
- pro nové zájemce je zde přihláška, kterou zašlete řediteli na [email protected]
- vybrané profese pro, které platí možnost přihlásit děti do dětské skupiny jsou: zdravotníci, pedagogičtí pracovníci zajišťující prezenční výuku, pracovníci bezpečnostních sborů a ozbrojených sil, zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví, zaměstnanci v sociálních službách, zaměstnanci správy sociálního zabezpečení a finanční správy
Skupinové konzultace
- skupinové konzultace jsou určeny žákům připravujícím na přijímací zkoušky a žákům, které kontaktovalo vedení školy z důvodu neplnění povinností distanční výuky
- žáci se vzdělávají dle potřeby a speciálního rozvrhu ve skupinách s maximálním počtem 6 žáků na skupinu
- všichni žáci účastnící se skupinových konzultací se musí testovat 2x týdně (pondělí a čtvrtek, nebo před první hodinou)
Individuální konzultace
- individuální konzultace jsou poskytovány žákům na základě doporučení pedagogů, konzultaci povoluje vedení školy s přihlédnutím na individuální potřeby žáků
- žáci účastnící se individuálních konzultací se netestují
Odkazy na právní směrnice:
MO MZ – ochrana dýchacích cest MO MZ – opatření ve školách 1. fáze MO MZ – testování žáků
Informace k provozu škol od 12.4.2021 (MŠMT ČR)